We beginnen in het ochtendgedeelte met kennisoverdracht om vervolgens in de middag intervisie op locatie te doen. In de ochtend komen de volgende thema’s aan bod: 

  • Preventie van agressie: ‘voorkomen is beter dan genezen’. Het herkennen, erkennen en verkennen van de eerste weerstand is hierbij essentieel. Ruimte geven aan de klant en verkennen van de weerstand. Wees hierbij een OENN (open eerlijk nieuwsgierig en neuraal).
  • Omgaan met weerstand: wat zie je en merk je bij de klant en bij jezelf? Weerstand is uiting van de behoefte; wat ligt erachter? 
  • Agressievormen: welke vormen van agressie zijn er? Herken de verschillende vormen van agressie. Door middel van verschillende werkvormen en materiaal zullen de verschillende agressiesoorten aan bod komen en inzichtelijk gemaakt worden. 
  • Persoonlijke grens/ professionele grens: wat de één niet raakt kan bij de ander volledig in het verkeerde keelgat
    schieten. Wanneer stel je een professionele grens? Wat is voor jou de grens? 
  • Agressie trap: inzichtelijk maken dat agressie kan opbouwen op het moment dat er geen grens gesteld wordt. Wat doe je als iemand steeds een stapje verder gaat? 
  • De-escaleren: wat zeg je en hoe handel je bij de verschillende vormen van agressie/ weerstand. 

In de middag zal er gewerkt worden met voorbeeldscènes (regiescènes) die de trainer en de acteur spelen en waarin de deelnemers de rol van regisseur krijgen om de gespeelde situatie te laten de-escaleren. Dit is een veilige en laagdrempelige manier om met acteurs te werken. Daarna gaan de deelnemers met eigen casuïstiek/ situaties oefenen met de acteur.

2@2X (1)

Aanmeldformulier

Meld je hieronder aan!
×
Inloggen
×
Jouw favoriete vacatures